Időívek - Uherkovich Gál Győző

Választott témámban román kori templomok belsejével szerettem volna foglalkozni, ezeknek részleteit elkapni. Több templomból kívántam dolgozni, de végül arra jutottam, hogy egy számomra kedves helyről készítem el gyűjteményem, mely a Pannonhalmi Főapátság bazilikája.

Számos alkalommal jártam e helyen, ültem végig liturgiákat, olykor unalmammal küzdve a látványban kerestem izgalmat, ekkor tűnt fel a templom néha kissé esetlen geometriája, hibái, valamint gyönyörködtető szépsége is, melyet a kis részletek sokszínűségének is köszönhet. 

A gyűjtemény fő témája tehát a 800 éves későromán-koragót stílusú bazilika, annak pillérfejezetei lettek. Ezekből a gótikus stílusra jellemző bimbós fejezetekből nincs két azonos a bazilikában, ezekből készítettem egy válogatást, főként a fő és mellékhajók közötti pillérek fotózásával.

Az ehhez hasonló helyek több évszázadon keresztül szolgálják az Embert, és míg a mi földi létünk múlandó, időtlen ívekként vannak jelen felettünk. 












Uherkovich Gál Győző

Minden fotó saját készítésű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.